PRIHLÁSENIE
Facebook účtom Google účtom
Ochrana osobných údajov

Malý Kohút - Klepaná skala

Výška 1 182 mnm
Dĺžka 15 km
Prevýšenie 905 m
Štart miesto Chyžné
GPS 48.7222783N, 20.1772742E

Štatistiky vrcholu Malý Kohút - Klepaná skala

Krásne výhliadkové miesto nad Revúčkou.

Na južnej strane majestátneho Kohúta v Stolických vrchoch sa nachádza pekný výhliadkový bod. V roku 2011 tu miestni turisti osadili dvojkríž (neskôr bol aj vysvätený), aby sa z miesta obľúbených vychádzok stalo aj pútnické miestom. Vybudovali aj altánok, ktorý slúži turistom na odpočinok. V minulosti sa tu nachádzali malé bane na zlato, pri prieskumoch sa ľudia snažili posúdiť akustické vlastnosti skál a podľa toho sa rozhodovali, či sa na danom mieste zlato skutočne nachádza - tak vraj vznikol názov Klepaná skala. Za dobrého počasia krásne výhľady aj na svahy Muránskej planiny a Nízke Tatry.

Trasa začína v obci Chyžné (rímskokatolícky kostol s oltárom z dielne Majstra Pavla z Levoče). Po necelých dvoch kilometroch odbočujeme doprava a cez chatovú osadu stúpame dobrej lesnej ceste. Hladký asfalt vystrieda drsnejší povrch a popri chatám na Dlhom dieli ďalej stúpame vyššie (miestami poriadne prudko) až na koniec spevnenej cesty. Tu odbočíme hore doprava, pripojíme sa k modrej turistickej značke a po pár desiatkach metrov prichádzame k odbočke na Klepanú skalu. Cieľom je skalná výhliadka s prístreškom a krížom.

Povinná fotodokumentácia: s bicyklom a krížom (alebo turistickým smerovníkom) v pozadí.

Tipy na občerstvenie a ubytovanie:
Penzión Flipper
www.flipper.sk

Hostinec Psota
Revúcka Lehota 131

Zaujímavosti:
Železničné múzeum Lubeník

Komentáre:

Miroslav Kohout

09.10.2022

Krasna jesnna príroda .


Igor Školník

16.07.2022

Keď už bol zdolaný Maly Kohút by bola škoda nejsť aj na veľký. Ale na bicykli už nikdy viac


Edo Kuvik

03.07.2022

Ďakujeme bolo super


Tomáš Harmaňoš

03.07.2022

Pobludil som niekolkokrat, typicky ja, podcenil som pripravu


Peter Jesenský

14.06.2022

Nádherné miesto, aj ked som to trochu pomotal a za Chyžným som nezabočil doprava, ale doľava. Išiel som teda väčšiu časť stúpania lesnými cestami a v závere som sa spojil s tou asfaltkou opäť. Ale dalo sa aj takto, aj ked v lese to dalo viac zabrať ako na asfalte.